divendres, 21 de novembre de 2014

Els alumnes d'animació a PROCLASS

PROCLASS: Fabricar cinema d’animació o l’art de la previsió. Insistir en el procés de producció i no inventar la sopa d’all.
A càrrec de Juan Carlos Concha, dibuixant i realitzador creador d’APEMANSTUDIO

"Tret que fem animació experimental, el fet de reinventar i improvisar en els processos de producció d'animació narrativa ens pot portar a odiar aquest gènere o llenguatge.
El cinema d'imatge real ha begut molt de l'exploració i els descobriments del cinema amb dibuixos i objectes, i s'ha fet fort en els processos de producció buscant sempre la manera d'evolucionar cap a l'eficàcia tècnica.
El cinema d'animació sembla reinventar-se cada vegada que comença una producció en països on la indústria o la tradició és escassa o la transmissió del coneixement s'interromp.
En aquesta trobada parlarem sobre l'interessant que és aquest procés de creació i producció de l'obra col·lectiva, com cada aportació explica i encaixa en un procés que ha de ser absolutament creatiu i plaent."

Juan Carlos Concha
Dibuixant i realitzador. Treballa des de 1992 en cinema. Ha cursat tallers amb Patricio Guzmán, José L. Guerin i Bigas Lluna, entre d'altres. Ha participat en els llargmetratges europeus Mia et Li Migou de Folimage, L’Illusioniste de S. Chomet, Chico i Rita de Trueba-Mariscal. Va crear APEMANSTUDIO per produir projectes propis com el curtmetratge A la Derivi. És director de NONSTOP Barcelona Animació, Festival Internacional de cinema d'animació. Actualment dirigeix la sèrie Four and a Half Friends, coproducció de ZDF-Alemanya, EDEBE i TV3 de Catalunya, produïda per B-WaterStudios.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada