Experiència Erasmus a Berlín


Tendeixo a dormir amb música, però era l'última nit a Berlín i volia escoltar la foscor d'una ciutat que m'havia enamorat. Sense dubte, el millor de l'ERASMUS a Berlín va ser la mateixa ciutat.
És una ciutat heterogènia, sense complexos evidents. Passejar pels carrers de la capital alemanya era entendre les paraules integració, respecte i empatia. Realitats diferents conviuen en els carrers, parcs i places de la ciutat. La història traumàtica del país també es respira en l'ambient de Berlín, però amb aires de superació.
La quantitat de parcs, com boscos salvatges, forma part de l'ADN dels berlinesos, i es nota. El company de pis amb qui vaig compartir habitatge, Qays, explicava com sovint anava a nedar en un llac concret o sortia a córrer en aquell altre parc. I com ell, molts dels habitants de la ciutat empraven les moltíssimes zones verdes per passar la tarda.
És de ben sabut que viatjar aporta moltes coses positives, però si a sobre pots sentir-te integrat en la ciutat realitzant durant dos mesos les pràctiques, coneixes de forma més propera la realitat de la localitat.
El Martín és promotor musical. Organitza concerts d'artistes llatins tant a Berlín com a París. Les meves pràctiques al seu costat van servir per conèixer de prop tot un món que em resultava llunyà. Les meves tasques es basaven a estar on fes falta.
Principalment realitzava fotografies i vídeos dels concerts, tot i que, abans del concert, també ajudava a preparar el backstage: equipar-lo de fruita i menjar, deixar-lo net i agradable i, durant els primers moments del concert, ajudar a vendre entrades.
Berlín no era una ciutat que em cridés molt l'atenció abans d'anar-hi, però l’ultima nit a la ciutat somiava en no marxar d’allí.

Roger Aran






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL PROJECTOR | ESCOLA SERRA I ABELLA - Fundació Foto Colectania

Activitat de Croma al Cifo de l'Hospitalet